مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 06:202021-08-16بين الملل

ادامه تخلیه سفارتخانه های خارجی و خروج از افغانستان


با سقوط دولت اشرف غنی و روی کار آمدن طالبان در افغانستان کشورها شروع به تخلیه سفارت ها و خارج کردن اعضای دیپلماتیک و بعضا نیروهای خود از این کشور کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نوشته گاردین، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در بیانیه ای گفت: ما می توانیم تأیید کنیم که تخلیه ایمن همه پرسنل سفارت در حال حاضر به پایان رسیده است.

پرایس در بیانیه ای اعلام کرد که همه پرسنل سفارت در محل فرودگاه بین المللی حامد کرزای مستقر هستند که محیط آن توسط ارتش آمریکا محفوظ است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد، سئول تصمیم گرفت تا به طور موقت سفارت خود در افغانستان را تعطیل و اکثر کارکنان دیپلماتیکش را به یک کشور ثالث در خاورمیانه منتقل کرد.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که گروه شبه نظامی طالبان تنها چند هفته پیش از تکمیل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پس از 20 سال جنگ، وارد کابل، پایتخت افغانستان شدند و درصدد یک گذار قدرت صلح آمیز برآمده اند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد: تعداد معدودی از کارمندان سفارت از جمله سفیر در مکانی امن در افغانستان باقی می مانند تا از تخلیه و انتقال اتباع کره ای حمایت کنند.

این وزارتخانه تاکید کرد: ما با آمریکا و دیگر کشورها برای این جا به جایی کارمندان در حال رایزنی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه تخلیه سفارتخانه های خارجی و خروج از افغانستان

ادامه تخلیه سفارتخانه های خارجی و خروج از افغانستان