مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 06:502021-08-15فرهنگي

آثار نقاشی قهوه خانه ای روی دیوار رفت


نمایشگاه آثار نقاشی قهوه خانه ای با موضوع «خیالی نگاری عاشورایی» که روز جمعه ـ بیست و دوم مرداد ماه ـ افتتاح شد، هم اکنون در حال برگزاری است.

- نمایشگاه آثار نقاشی قهوه خانه ای با موضوع خیالی نگاری عاشورایی که روز جمعه ـ بیست و دوم مرداد ماه ـ افتتاح شد، هم اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، سال های سال باورهای مذهبی در مکان های عمومی چون حسینیه ها، تکایا و قهوه خانه ها توسط مداحان و نقالان و واعظان منتشر می شد، هر یک از این افراد آنچه در باورشان بود با شیوه های آمیخته به هنر و ادبیات و چاشنی احساس و مبالغه، به مردمی که گوش تا گوش نشسته بودند و چشم به دهان آن ها دوخته بودند عرضه می کردند.

نقاشان خیالی نگار نیز در این اماکن قلم به دست گرفته و آنچه از روایات می شنیدند، در ذهن پرورانده و به تصویر می کشیدند.

چندی است که سبک و شیوه نقاشی قهوه خانه ای با تکیه بر میراث گذشتگان احیا شده و هنرمندان جوان آثاری به شیوه قهوه خانه ای با مضامین آیینی و نظایر آن خلق کرده اند.

از این رو به مناسبت ماه محرم شماری از نقاشی های قهوه خانه ای (خیالی نگاری) عاشورایی از آثار نرگس عشقی از روز جمعه، بیست و دوم مرداد 1400 در کافه فلسفه به نمایش گذاشته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار نقاشی قهوه خانه ای روی دیوار رفت

آثار نقاشی قهوه خانه ای روی دیوار رفت