مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 03:052021-08-14پزشكي

قدرت سرایت دلتا 60 برابر گونه های مشابه است/علائم را جدی بگیرید


دستیار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: قدرت انتقال ویروس دلتا در مقایسه با سایر گونه های کرونا 60 برابر بیشتر و به دنبال آن عفونت زایی و درگیری ریوی آن نیز به مراتب بالاتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو گونه دلتا ایجاد شده، اتصال، ورود، تکثیر سلول ها و مقاومت در برابر سیستم ایمنی را به میزان قابل توجهی افزایش داده خاطرنشان کرد: مجموعه این عوامل باعث شده بیماری زایی و تولید و تکثیر ویروس به میزان چشمگیری افزایش یابد.

دستیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: قدرت انتقال ویروس دلتا در مقایسه به سایر گونه های کرونا 60 برابر بیشتر و به دنبال آن عفونت زایی و درگیری های ریوی آن نیز به مراتب بالاتر است.

قدیمی با اشاره به اینکه به نظر می رسد در گونه دلتا بیشترین علامت ها مربوط به درگیری سیستم تنفسی فوقانی است توضیح داد: سردرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، تب، گلودرد، عطسه و سایر علائم مثل بدن درد، کمر درد، ضعف و بی حالی شدید، کاهش حس بویایی و علائم گوارشی نیز از جمله علامت های کرونای دلتا هستند.

وی درباره شایع ترین علامت ویروس کرونای لامبدا نیز گفت: شایع ترین علامت لامبدا تب بالا، سرفه های مزمن و طولانی تر و کاهش حس بویایی و چشایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت سرایت دلتا 60 برابر گونه های مشابه است/علائم را جدی بگیرید

قدرت سرایت دلتا 60 برابر گونه های مشابه است/علائم را جدی بگیرید