مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 19:352021-08-14اجتماعي

خطر وقوع سیلاب محلی در مازندران


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی و خطر سیلاب محلی و نقطه ای از فردا یکشنبه در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، احمد اسدی در گفتگو با ایسنا از هشدار سطح زرد، جهت آگاهی هواشناسی مازندران و ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه 24 مرداد در استان خبر داد.

وی درتوصیف سامانه ی بارشی گفت: با شکل گیری جریانات مرطوب شمالی همراه با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو از روز ‎یکشنبه 24 مرداد تا چهارشنبه 27 مرداد 1400 شاهد ورود سامانه بارشی در استان هستیم که بیشترین شدت این سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به نوع مخاطره سامانه بارشی گفت: رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد از پیامد های سامانه بارشی است.

اسدی افزود: اثر مخاطره، جاری شدن روان آب و احتمال وقوع سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم آب رودخانه ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محور های کوهستانی است.

وی با اشاره به اینکه منطقه اثر سامانه بارشی ارتفاعات استان است در توصیه ای گفت: عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و اجتناب از چرای دام در مناطق مرتفع به دلیل خطر برخورد صاعقه مورد تاکید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر وقوع سیلاب محلی در مازندران

خطر وقوع سیلاب محلی در مازندران