مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 07:202021-08-14پزشكي

طبقه بندی تومورهای مغزی توسط هوش مصنوعی


گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن یک مدل یادگیری عمیق ایجاد کرده اند که با استفاده از یک اسکن ام آر آی سه بعدی می تواند نوع تومور مغزی را از میان شش نوع تومور مغزی رایج، - گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن یک مدل یادگیری عمیق ایجاد کرده اند که با استفاده از یک اسکن ام آر آی سه بعدی می تواند نوع تومور مغزی را از میان شش نوع تومور مغزی رایج، مشخص و طبقه بندی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، به گفته محققان، این اولین مطالعه ای است که شایع ترین تومورهای درون جمجمه ای را مورد بررسی قرار می دهد و به طور مستقیم نوع تومور یا عدم وجود تومور در اسکن ام آر آی سه بعدی را مشخص می کند.

گلیوما درجه بالا، گلیوما درجه پایین، متاستازهای مغزی، مننژیوم، آدنوم هیپوفیز و نوروم آکوستیک شش نوع شایع تومور درون جمجمه ای هستند.

هر یک از این تومورها از طریق آسیب شناسی بافتی که طی آن نیاز به برداشتن بافت از محل مشکوک به سرطان و بررسی آن زیر میکروسکوپ است، مورد بررسی قرار گرفته است.

ساتراجیت چاکرابارتی (Satrajit Chakrabarty) دانشجوی مقطع دکترا و از محققان این مطالعه گفت: روش های یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق با استفاده از داده های ام آر آی می تواند به طور بالقوه تشخیص داده شده و طبقه بندی تومورهای مغزی را خودکار کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طبقه بندی تومورهای مغزی توسط هوش مصنوعی

طبقه بندی تومورهای مغزی توسط هوش مصنوعی