مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 04:302021-08-14بين الملل

چرا جنگل های ترکیه در آتش می سوزد؟


آتش سوزی های ترکیه و یونان، پیامد تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین است که این کشورها و دیگر کشورهای جهان اقدام جدی برای مقابله با آن انجام نداده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از پالیتیکو ، آتش سوزی های اخیر در ترکیه، یکی از 6 کشوری که هنوز توافق آب و هوایی پاریس را امضاء نکرده است، یک بار دیگر به اقدامات اساسی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی در این کشور هشدار داد.

این گزارش می نویسد: زبانه کشیدن آتش در جنگل های ترکیه و ثبت رکوردهای جدید گرما در شرق مدیترانه یکبار دیگر به آسیب پذیر بودن این منطقه در مقابل تغییرات آب و هوایی تاکید کرده و هشداری است که ترکیه در مورد اقدامات مقابله ای در باره تغییرات آب و هوایی تجدید نظر کند.

نیروهای خدماتی و امدادی ترکیه تمام هفته گذشته را برای کنترل آتش سوزی 200 جنگل در 44 ایالت این کشور وقت گذاشتند که متاسفانه 8 نفر هم در این آتش سوزی ها جان خود را از دست دادند.

این آتش سوزی ها بسیار گسترده بوده و آن طور که رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور در شبکه تلویزیونی توضیح داد در طول تاریخ ترکیه این آتش سوزی بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، دانشمندان همه اتفاقاتی نظیر آتش سوزی، سیل، موج بی سابقه گرما و نیز خشکسالی های گسترده در این کشور را به تاثیر تغییرات آب و هو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا جنگل های ترکیه در آتش می سوزد؟

چرا جنگل های ترکیه در آتش می سوزد؟