مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 04:102021-08-14سياسي

نهضت عاشورا یک حادثه صرف تاریخی نیست


نهضت عاشورا یک حادثه صرف تاریخی نیست، بلکه یک مکتب حیات بخش انسانی است که باید درس های آن را به درستی فرا گرفت.

- ایسنا/زنجان کارشناس دینی گفت: نهضت عاشورا یک حادثه صرف تاریخی نیست، بلکه یک مکتب حیات بخش انسانی است که باید درس های آن را به درستی فرا گرفت.

حجت الاسلام جعفر رحیمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، گفت: در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام همواره جنبش ها و مبارزات حق طلبانه بوده است که هر کدام به نوعی در تثبیت ارزش های اسلامی و نفی فساد و ستم گری موثر بوده اند اما در میان این جنبش ها، نهضت خونین سالار شهیدان حسین بن علی (ع) بسان خورشیدی می درخشد و به دل های آماده، نور و روشنایی می بخشد و حرارتی در دل های مستعد ایجاد می کند که هیچ گاه سرد و خاموش نمی شود.

وی با یادآوری اینکه نهضت عاشورا یک حادثه صرف تاریخی نیست، بلکه یک مکتب حیات بخش انسانی است که باید درس های آن را به درستی فرا گرفت و آن ها را در زندگی به کار بست، ادامه داد: اگر ما به زیارت عاشورا و یا فرمایشات امام حسین (ع) بنگریم، درس های فراوانی در آن وجود دارد که اولین درس آن آزادگی و آزادمنشی است.

این مسئول با بیان اینکه آزادی انسان به معنای رهایی تن از اسارت و خلاصی از تنگناهای زندگی است، متذکر شد: به تعبیر دیگر، آزادی یعنی رهایی مرغ جان از قفس جبر و پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهضت عاشورا یک حادثه صرف تاریخی نیست

نهضت عاشورا یک حادثه صرف تاریخی نیست