مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 06:002021-08-12بين الملل

سفیر آمریکا: امیدواریم در انتخابات آتی معادله سیاسی عراق عوض شود


تولر درباره نگرانی ها از تکرار سناریوی افغانستان در عراق گفت که رییس جمهوری آمریکا از اهمیت عراق آگاه است و آمریکا هرگز نمی خواهد عراق مبدأ تهدید کشورهای دیگر در منطقه باشد.

- تولر درباره نگرانی ها از تکرار سناریوی افغانستان در عراق گفت که رییس جمهوری آمریکا از اهمیت عراق آگاه است و آمریکا هرگز نمی خواهد عراق مبدأ تهدید کشورهای دیگر در منطقه باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد، در گفت وگو با گروهی از شبکه های رسانه ای کردزبان به مسائل مربوط به حضور نیروهای آمریکایی در عراق و روابط عراق و آمریکا پرداخت.

او گفت که تا پایان سال جاری میلادی هیچ نیروی رزمی آمریکایی در خاک عراق نخواهد بود و افزود که حضور آمریکا از تاریخ 31 دسامبر 2021 منحصر به حضور مستشاران و نیروهای آموزشی می شود.

تولر افزود که طی چند روز آینده نیروی آمریکایی بیشتری از عراق خارج خواهند شد و تأکید کرد که دولت عراق به صراحت خواستار حفظ روابط راهبردی با آمریکا ازجمله در بخش امنیتی و نظامی شده است.

به نقل از میدل ایست نیوز، او ادعا کرد که حضور نظامی آمریکا در عراق براساس دعوت رسمی دولت عراق بوده و مأموریت این نیروها جنگ با داعش بوده و اکنون نقش آنها در این عرصه به سطح مستشاری تغییر یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر آمریکا: امیدواریم در انتخابات آتی معادله سیاسی عراق عوض شود

سفیر آمریکا: امیدواریم در انتخابات آتی معادله سیاسی عراق عوض شود