مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 04:152021-08-11پزشكي

دشت گل های زعفران وحشی در جاده خلخال به پونل/ قابی از قدرت نمایی خالق زیبایی ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، هر چند فصل تابستان فصل رویش گل نیست ولی مراتع بکر  جاده خلخال به پونل در ارتفاعات خواستگاه رویش گل زعفران وحشی با عطری معطر و دل چسب است.

گلی با  رنگ ارغوان مایل به آبی و سفید و قرمز که در مراتع با رطوبت مناسب رشد می کند و اواسط تابستان فصل رویش آن است، بیشترین استفاده از زعفران وحشی، ساقه و گل آن برای مصرف پرندگان و دام ها بوده و به گفته محلی ها گل زعفران وحشی و ساقه آن  تاثیر به سزایی در تقویت سیستم ایمنی پرندگان و احشام دارد.

  البته چرای بی رویه دام ها در دل طبیعت باعث کاهش شدید رویش این گل ها در برخی از ارتفاعات شده ولی با گذر از کنار جاده و با نور زیبای آفتاب این گل از چند صد متری خودنمایی می کند.

جاده خلخال به پونل به دلیل دارا بودن مه همیشگی خزری و گرمای هوا یکی از مناطق مستعد برای رویش این گل زیبا است، رویش این گل در برخی بیشه ها و کنار جاده های خلخال آرامش خاصی به انسان می بخشد.

  این گل ها به صورت دسته جمعی رشد کرده و هزار گل در یک منطقه وسیع به چشم دیده می شود، اکنون گل های زعفران وحشی به کنار دست ییلاق جهانگیریه، ییلاق مینه خوار و زندانه زیبایی خاصی بخشیده است.

عطر گل های زعفران وحشی از چندین کیلومتر به مشام رسیده  و آرامش بخش است، البته پیازچه این گل زیبا در مناطق شهری رشد نمی کند چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشت گل های زعفران وحشی در جاده خلخال به پونل/ قابی از قدرت نمایی خالق زیبایی ها

دشت گل های زعفران وحشی در جاده خلخال به پونل/ قابی از قدرت نمایی خالق زیبایی ها