مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 03:052021-08-10اجتماعي

برخورد احساسی، مهمترین چالش در کنترل جمعیت سگ های ولگرد


کارشناس اداره کل محیط زیست یزد، پیوند عاطفی میان انسان و سگ را از مهمترین چالش های جدی در کنترل جمعیت سگ های ولگرد عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، سگ ها به عنوان پرجمعیت ترین گوشت خواران روی زمین مشکلات زیادی را برای انسان و حیات وحش به وجود آورده اند، اما به دلیل رابطه نزدیک با انسان، در بیشتر مواقع افراد در برابر کنترل جمعیت سگ ها، حتی به روش های انسانی باشد، مقاومت می کنند.

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این که  تغییر در رها و بدون کنترل بر رفتار آن ها منجر به مشکلاتی برای مردم و حیات وحش شده است.

این پژوهشگر با اشاره به این که وجود سگهای ولگرد علاوه بر انسانها برای محیط زیست هم خطرناک می باشد خاطرنشان کرد: گزارش مستندی مبنی بر حمله سگ های ولگرد به گونه های ارزشمندی از جمله یوزپلنگ آسیایی، کاراکال، گربه پالاس، گربه وحشی، آهوی ایرانی، گور ایرانی موجود است که نشان دهنده تهدید سگ های ولگرد برای حیات وحش است.

کارشناس اداره کل محیط زیست یزد،  همچنین پیوند عاطفی میان انسان و سگ را از مهمترین  چالش های جدی در کنترل جمعیت سگ های ولگرد عنوان کرد و افزود: انسان حذف گونه های مهاجم، بویژه سگ، را نمی پذیرد و افراد و افراد روی به تصمیم های احساسی می آورند که در این بین به مغلطه هایی نیز جهت زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد احساسی، مهمترین چالش در کنترل جمعیت سگ های ولگرد

برخورد احساسی، مهمترین چالش در کنترل جمعیت سگ های ولگرد