مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 15:352021-08-10بين الملل

دادستان دیوان لاهه بر مواخذه عوامل جنایات دارفور تاکید کرد


دادستان کل دادگاه کیفیری بین المللی با سفر به سودان و دیدار با مقامات این کشور بر اهمیت مواخذه مسئولان جنایات بین المللی علیه اهالی دارفور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دادستان دادگاه کیفری بین المللی بر اهمیت انجام اقدامات عملی برای برقراری عدالت در مورد قربانیان جنگ دارفور و مواخذه  مسئولان جنایات بین المللی علیه آنها تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروسیا الیوم، کریم اسد خان که در آغاز سفر یک هفته ای خود به سودان با  نصرالدین عبدالباری به ایجاد عدالت در سودان و همکاری با دادگاه کیفری بین المللی برای برقراری عدالت در مورد قربانیان جنگ در دارفور تاکید کرد.

این خبرگزاری گفت که هیات دیوان لاهه در سفر یک هفته ای خود به سودان همچنین با مقامات دولتی این کشور و نمایندگان هیات های دیپلماتیک و نهادهای جامعه مدنی دیدار خواهد داشت.

سودان حدود یک هفته پیش پیوستن به اساسنامه دادگاه جنایی بین المللی را اعلام کرده بود، اقدامی که مورد استقبال وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

این اقدامات می تواند به محاکمه عمر البشیر رییس جمهور مخلوع سودان در دادگاه بین المللی منجر شود، زیرا البشیر در خصوص درگیری ها در منطقه دارفور سودان از سوی این دادگاه به جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت متهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان دیوان لاهه بر مواخذه عوامل جنایات دارفور تاکید کرد

دادستان دیوان لاهه بر مواخذه عوامل جنایات دارفور تاکید کرد