مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مرداد 1400 ساعت 08:002021-08-10سياسي

مسلم بن عقیل در آینه کتاب


جایگاه والا و مهم مسلم بن عقیل به عنوان سفیر کربلا و اولین شهید کاروان امام حسین(ع) موجب شده که برای شناخت بیشتر وی کتاب هایی به رشته تحریر درآید.

- ایسنا/خراسان رضوی جایگاه والا و مهم مسلم بن عقیل به عنوان سفیر کربلا و اولین شهید کاروان امام حسین(ع) موجب شده که برای شناخت بیشتر وی کتاب هایی به رشته تحریر درآید.

مسلم بن عقیل نماینده و سفیر امام حسین(ع) بود که از سوی این حضرت برای بررسی اوضاع شهر کوفه راهی این شهر شد و در ابتدا مردم با وی بیعت کردند، اما سپس با تزویر ابن زیاد از اطراف وی پراکنده شدند تا در نهایت در اوج تنهایی به شهادت رسید.

شب اول ماه محرم به خاطر رشادت ها و مظلومیت او به نام مسلم بن عقیل نامگذاری شده است و در این راستا به معرفی برخی از کتاب هایی که به معرفی این شخصیت والامقام پرداخته است، می پردازیم.

مسلم بن عقیل؛ شهید جاوید کتاب مسلم بن عقیل؛ شهید جاوید ترجمه حیاه الشهید الخالد مسلم بن عقیل اثر مشهور علامه باقر شریف القرشی از محققان و مورخان مطرح عراقی است که برای نخستین بار در ایران به زبان فارسی ترجمه شده است.

این کتاب در 6 فصل به نسب درخشان مسلم بن عقیل، ولادت و ویژگی های اخلاقی و روحی این یار با وفای امام حسین(ع) می پردازد و در ادامه حوادث تلخ و بحران های هولناک اهل بیت(ع) در روزگار بنی امیه و سرشت و طبیعت ناپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسلم بن عقیل در آینه کتاب

مسلم بن عقیل در آینه کتاب