مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 04:102021-08-09اقتصادي

کفراج؛ روستایی با طعم عسل/ بزرگترین کانون متمرکز پرورش زنبورعسل برند ندارد


روستای کفراج شهرستان دلفان به عنوان یکی از قطب های پرورش زنبور عسل در استان و حتی کشورمطرح است، بهره برداران زنبور عسل در کفراج اما با برخی مشکلات از جمله در دسترس نبودن داروهای با کیفیت و گران بودن نهاده ها مواجه هستند.

- خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، روستای کفراج شهرستان دلفان به عنوتن یکی از روستاهای منحصر بفرد کشور از نظر تعداد بهره بردار و جمعیت کندوهای زنبورعسل است، تنوع پوشش گیاهان شهدزا به ویژه گون همچنین مزارع گشنیز سبب شده تا عسل تولید شده در روستای کفراج دارای ترکیب و کیفیت ممتازی از نظر بو، رنگ و طعم باشد.

با وجود کیفیت و کمیت عسل و دیگر محصولات جانبی تولید شده در روستای کفراج اما به دلیل نبود برند و بسته بندی استاندارد عسل تولید شده در دیگر استان ها بسته بندی و صادر می شود و عملا ارزش افزوده و سود چندانی نصیب بهره برداران کفراجی نمی شود.

از دیگر معضلات بهره برداران زنبورعسل در کفراج و دیگر نقاط استان قیمت نهاده های زنبور عسل به ویژه شکر است که مشکلاتی را بری آنها ایجاد کرده است.

 با توجه به فرا رسیدن زمان برداشت عسل گفت وگویی با چند تن از پرورش دهندگان زنبور عسل در روستای کفراج به عنوان قطب پرورش زنبور عسل در استان و مسوولان جهاد کشاورزی انجام داده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کفراج؛ روستایی با طعم عسل/ بزرگترین کانون متمرکز پرورش زنبورعسل برند ندارد

کفراج؛ روستایی با طعم عسل/ بزرگترین کانون متمرکز پرورش زنبورعسل برند ندارد