مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 07:152021-08-08بين الملل

بهسازی و نظارت مستمر بر کران های صخره ای روستای تاریخی کندوان


سرپرست پایگاه ملی روستای تاریخی کندوان از بهسازی و نظارت مستمر بر کران های صخره ای روستای تاریخی کندوان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، امیر جدایی با اشاره به اینکه روستای تاریخی کندوان به لحاظ معماری منحصر بفرد و دستکند از جمله آثار منحصربفرد کشور و منطقه محسوب می شود، اظهار داشت: خانه های دستکند روستای تاریخی کندوان همه ساله پذیرای گردشگران بی شماری است که از جای جای جهان برای تجربه یک شب زندگی در خانه های سنگی و سفر به اعماق تاریخ به این روستا سفر می کنند.

سرپرست پایگاه ملی روستای تاریخی کندوان ادامه داد: با توجه به اهمیت این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین المللی، حفاظت و صیانت از آن همواره یکی از اولویت های این اداره کل و پایگاه ملی میراث فرهنگی روستای کندوان است، لذا بهسازی و نظارت بر  کران های این روستا به صورت مستمر در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

او ادامه داد: طی سال های اخیر  اداره کل میراث فرهنگی استان و پایگاه ملی این روستا در راستای جلوگیری از هرگونه آسیب اقدامات لازم را در قالب مرمت اضطراری انجام دادن است.

جدایی گفت: همچنین در ادامه عملیات اجرایی در این روستای تاریخی و منحصربه فرد، دیواری حائل به طول 25 متر در انتهای روستا در راستای جلوگیری از ریزش سنگ اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهسازی و نظارت مستمر بر کران های صخره ای روستای تاریخی کندوان

بهسازی و نظارت مستمر بر کران های صخره ای روستای تاریخی کندوان