مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مرداد 1400 ساعت 03:252021-08-07اقتصادي

بروز پدیده شورآبی و تلخ آبی در نیشابور


در منطقه جنوب غرب نیشابور باوجود اینکه با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم ولی همین منابع محدود نیز کیفیت مناسبی ندارند و در اثر پایین افتادن سطح آب، - کیفیت آب به شدت پایین آمده و به حالت تلخ آبی رسیده اند.

فرماندار نیشابور در زمینه بهره برداری بیش از حد از سفره های آب زیرزمینی نیشابور هشدار داد و گفت: برداشت بی رویه از مخازن زیرزمینی و به دنبال آن پایین رفتن سطح آب در سفره های آب زیرزمینی، علاوه بر ایجاد فروچاله و فرونشست ها در سطح زمین، باعث تغییر در کیفیت آب و بروز پدیده شورآبی و تلخ آبی در بعضی مناطق شده است.

علیرضا قامتی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: بارندگی ها در سال جاری در کلیه نقاط استان و از جمله نیشابور، نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است اما میزان مصرف آب چه در بخش کشاورزی، بخش صنعت، بخش خدمات و بخش شرب کاهشی نداشته، بنابراین میزان آب ورودی به سفرها و مخازن زیرزمینی حداقل 50 درصد کاهش یافته اما میزان برداشت کمتر نشده و همین عدم تعادل در ورودی و خروجی آب، باعث شده است که سطح آب سفره های زیرزمینی به شدت افت پیدا کند.

قامتی اظهار کرد: از پیامدهای برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی و به دنبال آن پایین افتادن سطح آب، ایجاد فرونشست ها، چاله ها و شکاف های بسیار عمیق است، همچنین برداشت بی رویه از مخازان زیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز پدیده شورآبی و تلخ آبی در نیشابور

بروز پدیده شورآبی و تلخ آبی در نیشابور