مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مرداد 1400 ساعت 17:502021-08-06سياسي

برگزاری مراسم «نخل بندی» در مهریز یزد


طبق یک سنت دیرینه آیین نخل بندی در آخرین جمعه قبل از ماه محرم شامگاه جمعه با حضور جمعی از مردم در حسینبه باغ بهار شهر مهریز برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در این آیین معنوی بر اساس یک سنت ارزشمند، مردم با حضور در حسینیه با چاووشی خوانی و ذکر مصایب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امام حسین (ع) نسبت به بستن نخل با آیینه و پارچه های مخصوص اقدام می کنند.

در این برنامه ارزشی که همواره مورد استقبال مردم و جوانان مهریز است، جمعی از بزرگان و ریش سفیدان، معتمدان و سادات محله در حالی که چاووشی خوانی می کنند، نخل که نماد پیکر مطهر امام حسین (ع) است را با پارچه های سبز، سیاه، بیرق ها و آیینه تزیین می کنند.

این آیین فرهنگی مذهبی در بیشتر محله ها و عمده آن در حسینیه و تکیه بزرگ باغ بهار شهر مهریز در آستانه ماه محرم به نحو مناسبی برگزار می شود و همه آماده برگزاری برنامه های خاص این ایام می شوند.

آیین سنتی و تاریخی نخل بندی در مهریز برگزار شد نخل که در اصطلاح محلی مردم مهریز به آن نَقل گویند، به صورت نمادین همان حکم تابوت پیکر امام حسین (ع) را دارد که با چوب و به صورت مشبک با استفاده از آیینه و پارچه های مختلف سیاه، سبز و قرمز تزیین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم «نخل بندی» در مهریز یزد

برگزاری مراسم «نخل بندی» در مهریز یزد