مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 05:052021-08-03اقتصادي

«شیر مادر»؛ غذایی بی نظیر برای کودک/ اما و اگرهای ایجاد «بانک شیر» در همدان


نباید کودکان را از نعمت شیر مادر محروم کرد، چرا که این ماده بی نظیر به گونه ای است که باعث می شود نوزاد ضمن دریافت میزان هوش و توان جسمی بالا، - خبرگزاری فارس- همدان: اول آگوست هر سال به نام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده که در کشورهای مختلف جهان یک هفته برای این مناسبت گرامی داشته می شود، در ایران نیز برابر با دهم تا شانزدهم مردادماه هر سال، برنامه هایی در این راستا برگزار می شود.

هدف از این نامگذاری تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این موهبت الهی است، هفته جهانی تغذیه با شیر مادر ، فرصتی می دهد تا خانواده ها و مردم از مزایای تغذیه زودهنگام و انحصاری با شیر مادر آگاه شوند و به حمایت، ترویج و پشتیبانی از آن همت کنند.

شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتیینی و ویتامینی بسیار، بیش از سایر غذاها برای نوزادان توصیه شده و بسیاری از روایات دین اسلام و در میان متون فقهی بر این نوع تغذیه تأکید و مدت آن نیز حدود دو سال مشخص شده است.

گاهی ناکافی بودن شیر مادر در ماه های اول تولد نوازد باعث می شود، مادران برای فرزندان خود از پزشک طلب شیرخشک کنند و علت این امر نیز ناشی از عدم آشنایی اکثر مادران از اهمیت شیر مادر در رشد و بقای کودک از یک طرف و عدم آشنایی به اصول صحیح شیردهی از طرف دیگر است که منجر به کاهش دریافت شیر توسط شیرخوار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شیر مادر»؛ غذایی بی نظیر برای کودک/ اما و اگرهای ایجاد «بانک شیر» در همدان

«شیر مادر»؛ غذایی بی نظیر برای کودک/ اما و اگرهای ایجاد «بانک شیر» در همدان