مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 09:152021-08-02بين الملل

مروری بر عملیات «نصر6»


عملیات آفندی «نصر6»، دهم مردادماه 1366 در ارتفاعات «میمک» توسط رزمندگان اسلام به اجرا درآمد که نتایج مثبتی را برای ایران دربر داشت.

- عملیات آفندی نصر6 ، دهم مردادماه 1366 در ارتفاعات میمک توسط رزمندگان اسلام به اجرا درآمد که نتایج مثبتی را برای ایران دربر داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات نصر6 یکی از سنگین ترین نبردهای انجام شده در ارتفاعات میمک در طول سال های دفاع مقدس است.

به کارگیری 6 تیپ از نیروی زمینی ارتش در مقابل بیش از حدود 15 تیپ عراقی در یک منطقه محدود نیمه کوهستانی، شدت نبرد در منطقه را به خوبی نشان می دهد.

اهمیت مواضع از دست رفته در حمله عراقی ها حدود یک هفته قبل از این عملیات ایجاب می کرد که به هر شکل ممکن دشمن از منطقه عقب رانده شده و وضعیت نیروهای ایرانی در این ارتفاعات بهبود یابد؛ لذا در ساعت چهار صبح دهم مردادماه 1366 عملیات نصر 6 آغاز شد و بعد از 13 روز نبرد مداوم با ایثارگری و خلق حماسه های فراموش نشدنی توسط سربازان و رزمندگان دلاور نیروی زمینی ارتش، تمامی اهداف پیش بینی شده تصرف شد و خسارات قابل توجهی به عراق وارد آمد.

خلبانان هوانیروز با بکارگیری 30 فروند بالگرد و 350 ساعت پرواز توانستند 375 نفر مجروح را تخلیه، 446 رزمنده را هلی برن و 2/5 تن مهمات و تدارکات را به منطقه حمل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر عملیات «نصر6»

مروری بر عملیات «نصر6»