مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 03:402021-08-01فرهنگي

خانه نشینی پرثمر جلال ستاری


قطب الدین صادقی با ابراز تاسف از درگذشت جلال ستاری از او به عنوان پژوهشگری یاد کرد که عمده خدماتش را در سال های بعد از انقلاب و بعد از رهایی از وزارت فرهنگ و هنر ارایه کرد.

- قطب الدین صادقی با ابراز تاسف از درگذشت جلال ستاری از او به عنوان پژوهشگری یاد کرد که عمده خدماتش را در سال های بعد از انقلاب و بعد از رهایی از وزارت فرهنگ و هنر ارایه کرد.

این هنرمند و پژوهشگر تئاتر درباره جایگاه جلال ستاری در تئاتر به ایسنا گفت: ایشان تحصیلات خود را در زمینه روانشناسی در سوییس به انجام رساند و پیش از انقلاب به عنوان یکی از مشاوران وزارت فرهنگ و هنر فعال بود ولی خدمات واقعی اش را بعد از انقلاب و در دوران خانه نشینی ارایه داد.

او با یادآوری آشنایی خودش با ستاری اضافه کرد:یش از انقلاب ایشان را به واسطه ترجمه کتاب روانکاوی آتش نوشته گاستون باشلار و نیز مقالاتی که در فصلنامه ادبی پژوهشی فرهنگ و زندگی می نوشت، شناختم و دریافتم که آدمی حسابی است.

بعد از انقلاب با ایشان از نزدیک آشنا شدم و میان ما دوستی و ارتباطی خانوادگی شکل گرفت که تا مدت ها ادامه داشت.

صادقی، تسلط ستاری را به زبان های فارسی و فرانسوی را بسیار قابل توجه دانست و ادامه داد: ایشان کتاب های بسیار خوبی را برای ترجمه انتخاب می کرد که عموما آثار مرجع، ارزشمند و آکادمیک بودند و مقال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه نشینی پرثمر جلال ستاری

خانه نشینی پرثمر جلال ستاری