مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 09:502021-07-31اجتماعي

تالاب زاینده رود غرق در فاضلاب و لجن نفتی


تالاب بین المللی گاوخونی که به علت سال ها بی آبی و تامین نشدن حقابه، بیابان شده این روزها به محلی برای تخلیه پسماندهای ویژه و لجن های اسیدی نفتی تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، یک تانکر پسماند ویژه نفتی اواسط هفته گذشته در ضلع شمالی تالاب بین المللی گاوخونی و در دو کیلومتری کوه سیاه تخلیه شده است.

در همین ارتباط رضا خلیلی ورزنه مدیرعامل انجمن دوستداران میراث طبیعی و محیط زیست ورزنه می گوید: یک تانکر 10 تنی پسماندهای نفتی را چهار روز پیش در دو کیلومتری کوه سیاه کنار جاده تخلیه کرده و هنوز فرد یا افراد خاطی شناسایی نشده اند.

مدت زیادی است که نایین درگیر معضل تخلیه پسماند ویژه نفتی اسیدی است وی با بیان اینکه این معضل در شرق اصفهان بارها اتفاق افتاده اما تاکنون به آن رسیدگی نشده است، می افزاید: مدت زیادی است که شهرستان نایین درگیر معضل تخلیه پسماند ویژه نفتی اسیدی است و به گفته مردم محلی این موضوع بارها با ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان مطرح شده است.

خلیلی ادامه می دهد: این پسماندهای اسیدی خاصیت خورندگی دارد و خاک را به ریزگرد تبدیل می کند و تنفس آن خطرناک است اما به رغم اینکه این معضل با ادارات مربوطه مطرح شده به وفور شاهد تخلیه ضایعات نفتی در طبیعت هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب زاینده رود غرق در فاضلاب و لجن نفتی

تالاب زاینده رود غرق در فاضلاب و لجن نفتی