مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 05:052021-07-31اجتماعي

آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان/ روایت صبر ایوب فرهنگیان!


معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به تشریح آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان پرداخت.

- خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: در راهکار 2ـ10 سند تحول آموزش و پرورش به نظام رتبه بندی معلمان اشاره شده است؛ در این راهکار بر استقرار نظام سنجش صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تعیین ملاک های ارزیابی و ارتقای مرتبه(نظام رتبه بندی) علمی و تربیتی معلمان و تقویت انگیزه ارتقای شغلی در آنان بر اساس نظام معیار اسلامی تأکید شده است.

در راهکار 1-12 هم بر بهینه سازی نظام پرداخت ها مبتنی بر شایستگی ها و بر اساس رویکرد رقابتی و در راهکار 3-12 بر ایجاد ساز و کارهای قانونی برای افزایش انگیزه معلمان و مربیان با سازماندهی مناسب خدمات و امکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی آنان اشاره شده است.

همه این موارد بر لزوم رتبه بندی معلمان اشاره دارد؛ به عبارت دیگر 10 سال پیش می بایست رتبه بندی معلمان اجرا می شد اما هرچند در زمان حمیدرضا حاجی بابایی  وزیر وقت آموزش و پرورش، نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان و ساماندهی جذب و تأمین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش مطرح شد اما به جایی نرسید.

بعد از آن هم به رغم آنکه در دولت یازدهم، عنوان شد که فاز اول رتبه بندی اجرا شده است اما بعدها مشخص شد که این موضوع تنها در قالب قانون خدمات کشوری و اعتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان/ روایت صبر ایوب فرهنگیان!

آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان/ روایت صبر ایوب فرهنگیان!