مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 10:452021-07-29سياسي

چرا سفر رییس مجلس به سوریه مهم بود؟/ فضا برای تجار ایرانی مهیا می شود


به نظر می رسد سفر قالیباف به عنوان سفربلندپایه ترین مقام جمهوری اسلامی حداقل در 10 سال گذشته، می تواند نقطه عطفی در تغییر مناسبات دو کشور از حوزه نظامی امنیتی به اقتصادی و اجتماعی محسوب شود.

- رییس جمهور این کشور دیدار ویژه ای با تجار و بازرگانان همچنین وزیر تجارت سوریه در خصوص مشکلات و موانع موجود در مسیر تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور برگزار کرد.

  تمرکز قالیباف بر اقتصاد مباحث مطرح شده نشان می دهد که قالیباف در تمام دیدارها حتی آنهایی که سیاسی تلقی می شوند، تمرکز اصلی را بر حوزه اقتصاد گذاشته است و تأکید دارد فضای روابط گرم ایران و سوریه را از نظامی و امنیتی به اقتصادی و تجاری سوق دهد.

  آغاز دیدارهای او با بازرگانان و تجار و شنیدن مشکلات آنها برای پیگیری مطالبات آنها در دیدارهای رسمی و همچنین تصریح او در دیدار با بشار اسد که هدف اصلی من از سفر تمرکز بر مسأله اقتصاد در روابط است و همچنین تصریح بر اینکه اگر از فرصت شرایط سیاسی ایجاد شده در دو کشور در ایجاد منافع اقتصادی مشترک استفاده نکنیم، ضربه بدی خواهیم خورد ، نشانه آشکار این راهبرد است.

    نقطه عطف تغییر روابط از امنیتی به اقتصادی به نظر می رسد سفر قالیباف به عنوان سفربلندپایه ترین مقام جمهوری اسلامی حداقل در 10 سال گذشته، می تواند نقطه عطفی در تغییر مناسبات دو کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سفر رییس مجلس به سوریه مهم بود؟/ فضا برای تجار ایرانی مهیا می شود

چرا سفر رییس مجلس به سوریه مهم بود؟/ فضا برای تجار ایرانی مهیا می شود