مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 08:352021-07-27سياسي

صدام درباره سایت رادار سوباشی چه گفت؟


پدافند هوایی ستون فقرات تأمین امنیت آسمان در هر کشوری محسوب می­ شود.

در سال های دفاع مقدس، پدافند هوایی به­ عنوان یکی از فرماندهی­های عملیاتی و مهم، - زیر مجموعه ای از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ­عنوان بازوی اصلی سازمان رزم برای صیانت از آسمان ایران اسلامی شناخته می شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،سرهنگ ستاد قاسم اکبری مقدم پژوهشگر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی ،مقاومت هشت ساله سایت رادار سوباشی را بررسی کرده است.

در این یادداشت می خوانیم: دفاع هوایی صحنه نبرد در تمام عملیات­ های دوران دفاع مقدس، بسیار ملموس، حائز اهمیت و سرنوشت­ ساز بود.

یکی از افتخارات استثنایی پدافند هوایی، حضور مقتدرانه برای تامین امنیت فضای منطقه در تمام عملیات­ های به­ وقوع پیوسته در سال های دفاع مقدس است.

باتوجه به اینکه تمام عملیات­ های آفندی و پدافندی در منطقه تحت پوشش راداری پدافند هوایی انجام می­ شد و پایش منطقه نبرد(چه در داخل خاک کشورمان و چه داخل خاک دشمن) برعهده رادارهای پدافند هوایی بود و از آنجا که تسلط بر آسمان منطقه نبرد، مقدمه پیروزی و پیشروی نیروهای سطحی به­ شمار می­ رود، لذا حضور پدافند هوایی در تمام روزها و لحظات جنگ محسوس بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدام درباره سایت رادار سوباشی چه گفت؟

صدام درباره سایت رادار سوباشی چه گفت؟