مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 04:102021-07-27اقتصادي

خسارت تنش آبی به بیش از 10 هزار هکتار از مزارع نیشکر دهخدا


معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا با اشاره به ضرر 500 میلیارد تومانی نیشکر دهخدا به دلیل تنش آبی، گفت: به دلیل مشکلات آبی در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، - ایسنا/خوزستان معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا با اشاره به ضرر 500 میلیارد تومانی نیشکر دهخدا به دلیل تنش آبی، گفت: به دلیل مشکلات آبی در کشت و صنعت نیشکر دهخدا، 10 هزار و 375 هکتار از مزارع نیشکر متحمل آسیب و خسارت شدند.

حکیم ناصری در گفت وگو با ایسنا در خصوص میزان خسارات وارده به صنعت نیشکر به دلیل تنش آبی اظهار کرد: در اوایل فصل داشت نیشکر که از 10 خردادماه آغاز شد، آب دز قطع شد؛ مرحله داشت، اوج رشد گیاه نیشکر است و در این شرایط پمپاژ آب به دلیل تنش آبی به مزارع نیشکر انجام نشد.

وی با بیان اینکه حدود 500 میلیارد تومان ضرر به صنعت نیشکر دهخدا وارد شده است، افزود: برای زنده نگه داشتن نیشکرها فقط توانستیم از آب شور مزارع استفاده کنیم و به همین دلیل حدود یک متر از رشد گیاه نیشکر که شامل حدود 400 هزار تا 500 هزار تن می شود را از دست دادیم.

معاون کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا تصریح کرد: میزان آبی که در حال حاضر برای صنعت نیشکر اختصاص یافته است، دیگر هیچ دردی را دوا نمی کند زیرا آسیب های ناشی از تنش آبی به گیاه نیشکر وارد شد و به دلیل نرسیدن آب به مزارع در زمان مناسب، مرحله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت تنش آبی به بیش از 10 هزار هکتار از مزارع نیشکر دهخدا

خسارت تنش آبی به بیش از 10 هزار هکتار از مزارع نیشکر دهخدا