مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:252021-07-27سياسي

بر اساس قانون وزیر کشور در عزل شهرداران هیچ اختیاری ندارد


در حوزه امور شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا باید نظارت از سیاست گذاری جدا شده و نقش نظارتی به وزارت کشور بازگردد.

- وزیر کشور تاکید کرد: در حوزه امور شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا باید نظارت از سیاست گذاری جدا شده و نقش نظارتی به وزارت کشور بازگردد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال مجتبی یوسفی در خصوص علت عدم نظارت بر عملکرد شهرداری ها و عدم اجرای مفاد قانون شرایط انتخاب شهرداران بیان کرد: ما در حوزه شهرداری ها و شوراهای شهر و روستا از لحاظ عملکرد با موضوعات، ضعف ها و ناکارآمدی هایی در کنار توانمندی ها و موفقیت ها روبرو هستیم.

از چندین سال قبل تمام تلاش بنده این بوده تا در لحظه انتخابات شوراهای شهر و روستا، وظایف شوراهای شهر و روستا و وظایف شهرداران، اصلاحاتی در قانون صورت گیرد تا بتوانیم این نهاد برخاسته از قانون اساسی را به بالاترین سطح خود در خدمات رسانی و مدیریت شهری و روستایی برسانیم.

وی در ادامه اظهار کرد: لایحه جامع اصلاح قانون انتخابات چهار سال قبل به مجلس شورای اسلامی آمد و در این لایحه در بحث اصلاح وظایف شوراهای شهر و در خصوص عملکرد شهرداران پیشنهاداتی مطرح شده است، اما هنوز مجلس فرصت بررسی پیدا نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بر اساس قانون وزیر کشور در عزل شهرداران هیچ اختیاری ندارد

بر اساس قانون وزیر کشور در عزل شهرداران هیچ اختیاری ندارد