مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 07:402021-07-26اقتصادي

کشت 75 درصد از گونه های گیاهان دارویی ایران در استان اصفهان


کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از 60 گونه از 80 گونه گیاهان دارویی در کشور معادل 75 درصد در استان اصفهان کشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، آیت پارساییان اظهار کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان اصفهان سه هزار و 200 هکتار است که با تولید 48 هزار تن جایگاه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سطح زیر کشت گل محمدی استان سه هزار و 650 هکتار است که با تولید 11 هزار تن رتبه سوم کشوررا دارد، افزود: سطح زیر کشت زعفران در استان، هزار و 614 هکتار است که با 9 تن تولید رتبه چهارم کشور رابه خود اختصتص داده است.

به گفته وی میزان تولید گیاهان دارویی در سال 98، 6 هزار تن بوده و در سال 99به 65 هزار تن رسیده است؛ همچنین در سال 99، حدود 42 هزار تن انواع گیاهان دارویی، اسانس گلاب و عرقیات گیاهی به ارزش بیش از 13 میلیون دلار صادر شده است.

پارساییان گل محمدی، زعفران، موسیر، زیره سبز، سیاه دانه، سنتی و صنعتی در فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی مشغول به کارهستند.

وی به پرداخت تسهیلات 4 درصدی سامانه سیتا (صندوق کارآفرینی امید) به فعالان بخش گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: بیش از 185 طرح گیاهان دارویی در اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 75 درصد از گونه های گیاهان دارویی ایران در استان اصفهان

کشت 75 درصد از گونه های گیاهان دارویی ایران در استان اصفهان