مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 05:552021-07-26اقتصادي

تولید 9 تن زعفران در اصفهان/ صادرات گیاهان دارویی استان به 13 میلیون دلار رسید


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: میزان تولید زعفران در استان به 9 هزار کیلوگرم در سال گذشته رسید که نسبت به سال 1398، 12 درصد افزایش داشته است.

- اظهار داشت: سطح زیر کشت زعفران در استان اصفهان یک هزار و 614 هکتار و بیشتر در شهرستان های نطنز، تیران، نجف آباد، برخوار و اصفهان است؛ البته در سایر شهرستان ها نیز کم و بیش زعفران کشت شده و در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه نیاز آبی زعفران در مناطق خشک حدود چهار هزار مترمکعب در هکتار است، افزود: این میزان آب در مناطق غربی استان که بارندگی بیشتری دارند تا سه هزار متر مکعب نیز کاهش می یابد و در چند سال اخیر کشاورزانی که به ویژه منابع آبی محدود دارند از کشت های جایگزین و کم آب بَر مانند زعفران، گل محمدی، زرشک و پسته استقبال خوبی کرده اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه دولت در سال های اخیر از توسعه کشت گیاهان دارویی حمایت تسهیلاتی کرده است، اضافه کرد: دولت سال جاری نیز وام با بهره چهار درصد به کشاورزانی که به تولید گیاهان دارویی اقدام کنند، ارائه می کند و البته آموزش و برنامه های ترویجی بسیاری در زمینه کشت گیاهان دارویی و محصولات کم آب بر توسط همکاران ما در سطح استان اجرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 9 تن زعفران در اصفهان/ صادرات گیاهان دارویی استان به 13 میلیون دلار رسید

تولید 9 تن زعفران در اصفهان/ صادرات گیاهان دارویی استان به 13 میلیون دلار رسید