مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 05:152021-07-26سياسي

گردش مجازی در تخت فولاد اصفهان، دومین قبرستان جهان تشیع


در این گزارش قصد داریم سفری مجازی به تخت فولاد اصفهان داشته باشیم، بالغ بر 2500 نفر از مشاهیر علمی، فکری، ادبی، هنری و .

در تخت فولاد مدفون هستند که بیشترین آن ها در حوزه علوم و معارف دینی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مجموعه های گورستانی که برحسب نیاز جامعه و فرهنگ و سنن دینی و اجتماعی، در هر دوره ای به گونه ای خاص ایجاد شده، با توجه به عناصر و شاخصه های فرهنگی ارزشمند خود، موید عظمت و شکوه فرهنگ و تمدن این سرزمین است.

از جمله عناصر مهم و قابل توجه در بررسی فرهنگ و تاریخ شهر اصفهان نیز، مقابر و آرامگاه های بزرگان است که به عنوان بخشی از بافت شهری، ارتباط تنگاتنگی با تاریخ، اندیشه، هنر و ادب این شهر دارد؛ از گذشته های دور هر محله قبرستانی برای خود داشته از جمله آبخشان، سنبلستان، شاه میرحمزه، طوقچی و از همه مهم تر تخت فولاد که نسبت به دیگر قبرستان های اصفهان از مرتبه و جایگاهی ویژه برخوردار است و پس از وادی السلام در نجف اشرف، شریف ترین و شکوه مندترین مزار جهان تشیع به شمار می آید.

تخت فولاد، نامی که امروز به این مزارستان تاریخی اطلاق می شود به دلیل وجود تخت سنگی پولاد دیلمی از سرداران نامی اصفهان در زمان آل بویه و وجود مزار عارف نامی قرن دهم، بابافولاد حلوایی است، قدیمی ترین آثار به دست آمده از تخت فولاد مربوط به قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش مجازی در تخت فولاد اصفهان، دومین قبرستان جهان تشیع

گردش مجازی در تخت فولاد اصفهان، دومین قبرستان جهان تشیع