مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 05:152021-07-26اقتصادي

زخم کمبود و گرانی نهاده های دامی بر تن دامداران خراسان شمالی


مساله تامین نهاده های دامی که به واسطه پدیده خشکسالی و گرانی پیچیده تر شده، مشکلات روزافزونی را به طور خاص طی یک سال اخیر برای تولیدکنندگان دام و طیور در کشور ایجاد کرده است.

- نوسانات ارز، مشکلات حمل و نقل و به تبع آن رسوب نهاده های دام و طیور در بنادر جنوب کشور، گرانی نهاده ها و افزایش هزینه های جانبی، تنها بخشی از عواملی است که در کنار مساله تحریم و تبعات منفی آن بر واردات نهاده ها، صنعت پرورش دام و طیور در کشور را تحت تاثیر قرار داده و صدای اعتراض و نارضایتی فعالان این بخش را هم درآورده است.

البته در این میان، خشکسالی مزید بر علت شده است، به طوری که امسال میلیون ها راس دام سهمی از علوفه مراتع ندارند و باید به صورت دستی تغذیه شوند که این مساله دامداران سنتی را بیشتر دچار مشکل و مجبور به هزینه کردن در این بخش هم کرده است.

از سوی دیگر بخشی از نهاده ها همچون جو و ذرت قابل ذخیره سازی استراتژیک و تامین است اما علوفه هایی مانند کاه، بیده و ذرت علوفه ای که در فصل تولید می شوند، باید توسط دامدار خریداری و در طول سال استفاده شود.

نتیجه این که کمبود علوفه بر اثر خشکسالی و افزایش قیمت نهاده ها و هزینه های پرورش دام، موجب رو آوردن بسیاری از دامداران به کشتار دام مولد خود شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم کمبود و گرانی نهاده های دامی بر تن دامداران خراسان شمالی

زخم کمبود و گرانی نهاده های دامی بر تن دامداران خراسان شمالی