مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 17:052021-07-25بين الملل

سفر الکاظمی به واشینگتن برای جمع بندی مذاکرات بغداد


مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق فردا دوشنبه عازم واشینگتن می شود تا در مورد توافق حاصل از مذاکرات راهبردی بغداد میان عراق و آمریکا درباره روند خروج نظامیان آمریکایی از این کشور با بایدن به جمع بندی نهایی برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مذاکرات راهبردی بغداد فرآیندی بود که الکاظمی به پیشنهاد کاخ سفید در راستای اجرای مصوبه پارلمان عراق در خصوص لزوم خروج نظامیان آمریکایی از این کشور کلید زد و حالا پس از چند دور مذاکرات رسمی و کارشناسی می رود تا توافق صورت گرفته را نهایی کند.

آمریکایی ها در حالی به دولت عراق گفته اند 2500 نفر از 5000 نیروی نظامی خود در عراق را خارج کرده اند که هیچ مرجع رسمی تاکنون بر این برآورد ارائه شده صحه نگذاشته است.

بسیاری از کارشناسان مسائل عراق نیز معتقدند که این برآورد دقیق نیست و محل تردید جدی دارد.

سال هاست که کنترل آسمان عراق در اختیار آمریکایی ها است و دولت عراق هیچ اشرافی بر آن ندارد و لذا نمی تواند آمار دقیقی از ورود و خروج هواپیما های آمریکایی و تعداد نظامیانی که به عراق وارد می شوند یا خاک این کشور را ترک می کنند، داشته باشد.

ارائه گزارش های جعلی و هدف مند از سوی آمریکایی ها درگذشته نیز اعتبار آمار ها و اعتماد به ادعا های این کشور را به حداقل رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر الکاظمی به واشینگتن برای جمع بندی مذاکرات بغداد

سفر الکاظمی به واشینگتن برای جمع بندی مذاکرات بغداد