موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - افزايش حقوق - كميسيون تلفيق بودجه - استقلال خوزستان - متناسب سازي - هيات مديره باشگاه پرسپوليس - مراسم برترين هاي آسيا - فرمانداري جاسك - هيأت هاي ورزشي - آزمون آزمايشي - نفت آبادان سپاهان - بازيكن تيم فوتبال تراكتور - رضا خضرايي - بهروز ياري - هوش مصنوعي جديد - واترپلوي ايران - گيفت اوربان - بازيگر سريال ستايش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 12:552021-07-25اقتصادي

ثبت راه آهن سراسری ایران در فهرست جهانی یونسکو به عنوان پنجمین کشور دنیا


در چهل و چهارمین جلسه میراث جهانی یونسکو، پرونده میراث صنعتی راه آهن سراسر ایران در فهرست میراث جهانی قرار گرفت و به ثبت جهانی رسید.

- سعید رسولی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: روز سوم مرداد ماه 1400 در چهل و چهارمین جلسه میراث جهانی یونسکو پرونده میراث صنعتی راه آهن سراسر ایران در فهرست میراث جهانی قرار گرفت و به ثبت جهانی رسید.

* راه آهن سراسری کشور اولین اثر میراث صنعتی ایران ثبت شده در یونسکو وی ادامه داد: این اثر طولانی ترین راه آهن ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو است و اولین اثر میراث صنعتی ایران است که در فهرست یونسکو ثبت می شود و بیست و پنجمین اثر ثبت شده از ایران در فهرست یونسکو است.

معاون و ترکمن را به یکدیگر مرتبط می کند و از خلیج فارس تا دریای خزر امتداد دارد و از دو کوه بزرگ زاگرس و البرز عبور می کند.

رسولی افزود: کشور ما جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که برای دنیا مورد توجه است و همیشه مقصد گردشگری بوده است و این بار با ثبت جهانی راه آهن سراسری، این شرایط بسیار مناسب تر خواهد شد.

* ایران پنجمین کشور دنیا در ثبت جهانی راه آهن مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: بدین ترتیب ایران پنجمین کشور دنیا است که راه آهنش ثبت جهانی می شود؛ این فرصتی گرانبها برای کشور در حوزه گردشگری ایجاد می کند و امید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت راه آهن سراسری ایران در فهرست جهانی یونسکو به عنوان پنجمین کشور دنیا

ثبت راه آهن سراسری ایران در فهرست جهانی یونسکو به عنوان پنجمین کشور دنیا