مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 04:502021-07-24اقتصادي

آبرسانی روستاهای حمیدیه با تانکر و بهبود وضعیت احشام


فرماندار حمیدیه از پیگیری برای پرداخت خسارت خشکسالی به دامداران و کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: شرایط خشکسالی و تنش آبی به وجود آمده در حمیدیه باعث از بین رفتن تعدادی از دام ها شده است.

- شاهین هاشمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دام ها و احشامی که آب مورد نیاز آن ها از حوضه آبی کرخه و کرخه نور تامین می شد، به دلیل تنش آبی و رهاسازی محدود آب از سد کرخه با مشکلاتی مواجه هستند.

وی افزود: البته با افزایش رهاسازی آب از سد کرخه در حال حاضر شرایط در حوضه رودخانه کرخه و کرخه نور بهبود پیدا کرده و جریان در این رودخانه ها مستمر شده و از این رو مشکل تامین آب دام ها و احشام تا حدودی مرتفع شده است.

فرماندار حمیدیه تصریح کرد: همچنین در حال حاضر با توجه به وضعیت آبی منطقه، 17 تانکر در حال آبرسانی به روستاهای شهرستان حمیدیه برای تامین آب مورد نیاز دام ها و احشام هستند.

هاشمی عنوان کرد: بیشتر مسایل مربوط به تنش آبی و مشکل تامین آب دام ها و احشام در پایین دست رودخانه کرخه نور در بخش گمبوعه شهرستان حمیدیه وجود دارد و در تلاش هستیم تا این مشکلات را به کمک تانکرهای آبرسان و افزایش رهاسازی آب، حل کنیم.

وی افزود: مشکلات مربوط به تامین آب دام ها و احشام به ویژه در حوضه کرخه نور در حال برطرف شدن است، مگر اینکه جریان آب رهاسازی شده از سد کرخه مجدد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبرسانی روستاهای حمیدیه با تانکر و بهبود وضعیت احشام

آبرسانی روستاهای حمیدیه با تانکر و بهبود وضعیت احشام