مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 12:502021-07-22اقتصادي

32 میلیون مترمکعب آب دریای خزر در گلستان شیرین سازی می شود


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از صدور مجوز اولیه شیرین سازی 32 میلیون متر مکعب از آب دریا برای شرب در استان خبر داد.

- ، سید محسن حسینی بعدازظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بخش زیادی از آب شرب در استان از سفره های زیرزمینی بوده و برای میان و بلند مدت برنامه ریزی شده از ظرفیت سدها استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: بخشی از آب شرب استان هم در افق 1425 باید از طریق شیرین سازی آب دریا تأمین شود.

وی گفت: مطالعات و برآوردهای متعددی در این باره انجام شده و درخواست استان مجوز 100 میلیون مترمکعب شیرین سازی آب دریای خزر است تا 50 میلیون مترمکعب آب شیرین تولید شود.

طبق گفته حسینی این آب که در شهرستان های غرب استان از جمله بندرترکمن، گمیشان، کردکوی، بندرگز، آق قلا و گرگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: پیگیری های زیادی را از سال های قبل به ویژه از نیمه دوم سال 99 تاکنون انجام دادیم و بر اساس این پیگیری ها فعلاً با بخشی از این درخواست موافقت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: بر همین اساس 32 میلیون مترمکعب مجوز شیرین سازی برای تامین نیاز شرب و بهداشت نقاط جمعیتی از آب دریای خزر در افق 1425 موافقت شده که مراحل بعدی از جمله جذب سرمایه گذار در برنامه شرکت قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

32 میلیون مترمکعب آب دریای خزر در گلستان شیرین سازی می شود

32 میلیون مترمکعب آب دریای خزر در گلستان شیرین سازی می شود