مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 تیر 1400 ساعت 04:152021-07-22اقتصادي

خروجی آب کرخه به هیچ عنوان صفر نمی شود/ از ذخیره کشت پاییزه آب رها سازی شد


معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت:با توجه به اینکه تامین منابع آب شرب ما وابسته به سد کرخه است خروجی این سد به هیچ عنوان صفر نمی شود و مدام در حال کنترل است.

-   علی شهبازی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان  صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین منابع آب شرب  ما وابسته به سد کرخه است خروجی این سد به هیچ عنوان صفر نمی شود و مدام در حال کنترل است.

وی افزود: اکنون در بازده کوتاهی دبی رودخانه را روی 160 مترمکعب نگه می داریم که انتظار می رود با مدیریت مصرف و همکاری مردم بتوانم ذخایر بیشتری را برای پاییز نگه داریم.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: حجم محیط سد کرخه در بالای فراز نیروگاه 760 میلیون متر مکعب است در حالی که در پایین نیروگاه نیز قابل بهره برداری است اما توصیه نمی شود از آن استفاده کنیم.

شهبازی با تاکید بر اولویت تامین آب شرب افزود: هر چه بیشتر از ذخایر پشت سد استفاده کنیم هم اثرات خشکسالی بیشتر می شود و هم بازگشت ما به شرایط نرمال زمان بیشتری را خواهد برد.

70 درصد حجم مخزن سد کرخه خالی است وی با بیان  اینکه آورد سد کرخه نسبت به سال گذشته 47 درصد کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: اکنون حدود 70درصد حجم مخزن  به دلیل خشکسالی خالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروجی آب کرخه به هیچ عنوان صفر نمی شود/ از ذخیره کشت پاییزه آب رها سازی شد

خروجی آب کرخه به هیچ عنوان صفر نمی شود/ از ذخیره کشت پاییزه آب رها سازی شد