مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1400 ساعت 10:352021-07-21بين الملل

پیام جدید آمریکا به اتیوپی درباره سد النهضه


دولت آمریکا در پیام جدیدی به اتیوپی درباره بحران سد النهضه، ضمن ابراز تمایل برای میانجیگری دراین زمینه، استفاده از تمامی امکانات جهت رسیدن به راه حلی مثبت برای این بحران را خواستار شد.

- دولت آمریکا در پیام جدیدی به اتیوپی درباره بحران سد النهضه، ضمن ابراز تمایل برای میانجیگری دراین زمینه، استفاده از تمامی امکانات جهت رسیدن به راه حلی مثبت برای این بحران را خواستار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سفارت آمریکا در جمهوری دموکراتیک کنگو در بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رییس جمهور کنگو که در حال حاضر ریاست اتحادیه آفریقا را در دست دارد، درباره مسایل مختلفی با او صحبت کرد.

طبق این بیانیه، بلینکن در این گفتگوی تلفنی تمایل واشنگتن به میانجیگری در بحران سد النهضه را ابراز کرده و از جمهوری کنگو خواست تمامی امکانات خود را در راستای استمرار این میانجیگری و رسیدن به راه حلی مثبت برای این مساله به کار گیرد.

سفارت آمریکا در کنگو گزارش داد که دو طرف در این تماس تلفنی درباره مساله تیگرای نیز صحبت کردند و وزیر خارجه آمریکا نگرانی شدید کشورش از وخامت شرایط انسانی در این اقلیم را اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام جدید آمریکا به اتیوپی درباره سد النهضه

پیام جدید آمریکا به اتیوپی درباره سد النهضه