مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 تیر 1400 ساعت 20:302021-07-20بين الملل

تلفن همراه «برهم صالح»و پادشاه مراکش در فهرست جاسوس افزار«پگاسوس»


رسانه های فرانسوی زبان با انتشار گزارشی فاش کردند که خط تلفن پادشاه مراکش و رییس جمهور عراق نیز توسط یک بدافزار جاسوسی ساخت اسراییل هک شده است.

- به نقل از المیادین، رادیو رسمی و روزنامه لوموند فرانسه با انتشار یک گزارش فاش کرد که خط تلفن محمد ششم پادشاه مغرب و نزدیکان وی توسط بدافزار ساخت یک شرکت صهیونیستی فعال در حیطه فناوری اطلاعات موسوم به پگاسوس مورد جاسوسی قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش، یکی از شماره تلفن های مندرج در فهرست اطلاعاتی این بدافزار متعلق به پادشاه مراکش بوده است و این در حالی است که ماه هاست مراکش نیز در زمره رژیم هایی قرار گرفته است که علی رغم اعتراض احزاب سیاسی و مردمی این کشور نسبت به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، اقدام به عادی سازی روابط با اسراییل کرده است.

علاوه بر آن، این رسانه ها ادعا کرده اند که تلفن همراه امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه نیز در کنار تلفن برهم صالح رییس جمهور عراق توسط این بدافزار ساخت شرکت اسراییلی هک شده است.

گفتنی است که در پی افشا شدن رسوایی مربوط به استفاده گسترده دولت ها از جاسوس افزار ساخت اسراییل برای رصد و دسترسی به اطلاعات محرمانه مخالفین خود، دفتر دادستان پاریس امروز صبح از آغاز رسیدگی به پرونده استفاده گسترده از این جاسوس افزار خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفن همراه «برهم صالح»و پادشاه مراکش در فهرست جاسوس افزار«پگاسوس»

تلفن همراه «برهم صالح»و پادشاه مراکش در فهرست جاسوس افزار«پگاسوس»