مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 10:152021-07-19پزشكي

سال گذشته هزار و 548 پرونده داروی قاچاق در کشور تشکیل شد


رییس اداره امور داروخانه ها و شرکت های پخش سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته یک هزار و 548 پرونده داروی تقلبی قاچاق در کشور تشکیل شد که از این تعداد 603 پرونده مربوط به داروخانه ها بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا رستمی ظهر امروز در جلسه کارگروه محصولات سلامت محور که با حضور استان های غرب کشور انجام شده است اظهار کرد: سال گذشته تمام شرکت های پخش به سامانه تیتک متصل شدند.

به گفته وی، تعداد 19 شرکت پخش در کشور به دلیل عدم اتصال به سامانه تی تک( سامانه  ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارو ) به مراکز تعزیرات حکومتی  جهت رسیدگی قانونی ارجاع شد.

رییس اداره امور داروخانه ها و شرکت های پخش سازمان غذا و دارو به فعالیت 64 شرکت در زمینه توزیع دارو اشاره کرد و گفت: 11 پرونده خارج از فهرست، هشت پرونده احتکار، 15 پرونده توزیع خارج از شبکه توسط شرکت های پخش به ثبت رسیده که این تعداد حجم بزرگی از تخلفات دارویی را شامل می شود.

رستمی تفاوت قیمت واقعی و یارانه ای دارو  و نیاز کاذب و غیرواقعی بیماران در حوزه مکمل های بدنسازی و توجه بیماران به برند کالاهای خارجی را از علل اساسی گرایش به سمت کالاهای سلامت محور قاچاق عنوان کرد.

رییس اداره امور داروخانه ها و شرکت های پخش سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته یک هزار و 548 پرونده داروی تقلبی قاچاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال گذشته هزار و 548 پرونده داروی قاچاق در کشور تشکیل شد

سال گذشته هزار و 548 پرونده داروی قاچاق در کشور تشکیل شد