مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 09:002021-07-19پزشكي

آزمایش سلول های خونی ظرف 10 دقیقه با دستگاه ایرانی ممکن شد


محققان یک استارت آپ فعال در حوزه فناوری های همگرا موفق به ساخت دستگاهی شدند که با استفاده از یک قطره خون، نتیجه تست CBC را در 10 دقیقه مشخص می کند.

- جی پلاس ، نوید یاراحمدی هم بنیان گذار یک استارت آپ فعال در حوزه فناوری های همگرا اظهار کرد: آزمایش CBC یا شمارش کامل سلول های خونی، یک آزمایش خون بسیار رایج و کاربردی در آزمایشگاه های تشخیص طبی است که اطلاعات مهمی را در اختیار پزشک قرار می دهد.

مهر نوشت؛ وی با بیان اینکه این آزمایش یکی از روتین ترین آزمایشات درخواستی هر پزشکی است و علی رغم ساده بودن آن، اطلاعات بسیار کاربردی و حائز اهمیتی برای پزشک فراهم می کند، بیان کرد: آزمایش CBC برای طیف بسیار گسترده ای از موارد درخواست می شود و بیان تمامی تفاسیر ممکن از این آزمایش می تواند به اندازه یک کتاب چند صد صفحه ای مطلب داشته باشد.

هم بنیان گذار این استارت آپ فعال در حوزه فناوری های همگرا افزود: فرآیند انجام این آزمایش خون 3 الی 4 روز به طول می انجامد در همین راستا در صدد بر آمدیم دستگاهی را طراحی کنیم که نتیجه این آزمایش را طی 10 دقیقه مشخص کند.

به گفته وی، با توجه به شرایط کرونا و محدودیت های رفت و آمد، این دستگاه می تواند برای افراد مفید باشد چراکه زودتر نتیجه آزمایش را مشخص می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش سلول های خونی ظرف 10 دقیقه با دستگاه ایرانی ممکن شد

آزمایش سلول های خونی ظرف 10 دقیقه با دستگاه ایرانی ممکن شد