مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 تیر 1400 ساعت 03:302021-07-19فناوري

تست آزمایش سلولهای خونی ظرف 10 دقیقه با دستگاه ایرانی ممکن شد


محققان یک استارت آپ فعال در حوزه فناوری های همگرا موفق به ساخت دستگاهی شدند که با استفاده از یک قطره خون، نتیجه تست CBC را در 10 دقیقه مشخص می کند.

- نوید یاراحمدی هم بنیان گذار یک استارت آپ فعال در حوزه فناوری های همگرا در گفتگو با و محدودیت های رفت و آمد، این دستگاه می تواند برای افراد مفید باشد چراکه زودتر نتیجه آزمایش را مشخص می کند.

یاراحمدی با تاکید بر اینکه انجام تست CBC یا شمارش کامل خون به واسطه این دستگاه و با استفاده از یک قطره خون بدون نیاز به کاربر ماهر در هر محلی انجام می گیرد، بیان کرد: دستگاههایی که اکنون تنها در آزمایشگاه ها مستقر هستند این تست را انجام می دهند و مجددا بیمار باید نتایج را نزد پزشک ببرد؛ در صورتیکه هر پزشک می تواند یکی از این دستگاهها را داشته باشد و با یک قطره خون در عرض 10 دقیقه به اطلاعات بیمار دست بیابد.

وی با بیان اینکه این دستگاهی که طراحی کردیم با جایگزین شدن دستگاه سنتی، می تواند تست های غیر متمرکز را انجام دهد، اضافه کرد: مطب پزشک، خانه های بهداشت، منازل بیمار و .

می توانند از این دستگاه بهره ببرند.

به گفته هم بنیانگذار این استارت آپ فعال در حوزه فناوری های همگرا، تست CBC پرسفارش ترین تست دنیا به شمار می رود و همه افراد می توانند از آن بهره ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تست آزمایش سلولهای خونی ظرف 10 دقیقه با دستگاه ایرانی ممکن شد

تست آزمایش سلولهای خونی ظرف 10 دقیقه با دستگاه ایرانی ممکن شد