مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1400 ساعت 18:102021-07-16اقتصادي

آب زاینده رود ربطی به کارون ندارد/ طرح های انتقال آب را قبول کنید


مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ورود آب به رودخانه زاینده رود در اصفهان ارتباطی به رودخانه های خوزستان و کارون ندارد.

- ، قاسم تقی زاده خامسی جمعه شب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان با موضوع بررسی مشکلات تأمین آب استان خوزستان با اشاره به اینکه در منطقه ای خشک حضور داریم که تأمین آب شرب هم مشکل است، اظهار کرد: راه حل چنین مشکلی این است که آب به صورت میان حوضه ای یا داخل حوضه ای منتقل شود تا آب شرب تأمین شود چرا حکومت نمی تواند به مردم برخی مناطق بگوید شما تشنه بمانید.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود ولی راندمان آن کمتر از 50 درصد است، عنوان کرد: تا چه زمانی وضعیت باید اینگونه باشد؟ آب شرب 7 درصد و صنعت 3 درصد مصرف دارد و مابقی در بخش کشاورزی مصرف می شود.

معاون وزیر نیرو در خصوص ربط دادن جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود به رودخانه های خوزستان نیز تصریح کرد: ورود آب به زاینده رود هیچ ارتباطی به کارون ندارد.

ضمن اینکه 90 میلیون مترمکعب برداشت آب در برابر حجم سد کرخه عددی نیست؛ این آب، حق آبه بخش شرق و غرب اصفهان برای باغات بوده است.

تقی زاده خامسی با اشاره به انتقادات از طرح انتقال آب بهشت آباد تصریح کرد: طرح بهشت آباد یک سامانه آبرسانی است که قرار بود بیش از یک میلیارد مترمکعب آب ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب زاینده رود ربطی به کارون ندارد/ طرح های انتقال آب را قبول کنید

آب زاینده رود ربطی به کارون ندارد/ طرح های انتقال آب را قبول کنید