مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 14:502021-07-14سياسي

ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا شگرد کلاهبرداران اینترنتی


رییس پلیس فتای استان زنجان از ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا به عنوان شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی خبر داد.

- محمدعلی آدینه لو امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به ترفند جدید مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا، اظهار کرد: تنها سامانه رسمی قوه قضاییه برای ارسال ابلاغیه های الکترونیک سایت https:‎//sana.

adliran.

ir است.

رییس پلیس فتای استان زنجان افزود:کلاهبرداری با سوءاستفاده از سامانه ثنا یکی از ترفندهای جدید مجرمان سایبری است در این شگرد که در این رابطه مجرمان با ارسال پیامکی با محتواهایی نظیر ثبت شکواییه، ابلاغ احکام قضایی، کاربران را به آدرس جعلی سامانه مذکو هدایت و با درخواست پرداخت وجه، اطلاعات حساب بانکی را سرقت و اقدام به برداشت غیر مجاز می کنند.

 وی افزود: کاربران برای ثبت نام در سامانه ثنا و پیگیری پرونده های قضایی می بایست از طریق وب سایت های رسمی دادگستری اقدام و از ورود و ثبت نام در سایت های اینترنتی جعلی و لینک های دریافتی از طریق پیامک خودداری کنند.

آدینه لو با اشاره به اعتماد بیش از حد شهروندان به پیامک های دریافتی، گفت: ارسال کنندگان لینک های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان ندارند، افزود: شهروندان می توانند موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن096380 یا سایت پلیس فتا گزارش ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا شگرد کلاهبرداران اینترنتی

ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا شگرد کلاهبرداران اینترنتی