مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 14:152021-07-14بين الملل

درخواست اندونزی از اعضای جنبش عدم تعهد برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین


وزیر امور خارجه اندونزی به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی همه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رِتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونزی روز چهارشنبه به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی تمامی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، مرسودی در کنفرانس جنبش عدم تعهد گفت: تمامی کشورهای عضو باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند، از آغاز مجدد مذاکرات دوجانبه ای قابل اتکا حمایت کنند و از دسترسی فلسطینی ها به کمک های بشردوستانه به منظور تسکین رنج های آن ها اطمینان حاصل کنند .

وزیر امور خارجه اندونزی افزود، در حالی که برخی کشورهای توسعه یافته از 70 درصد واکسن کرونای تولید شده بهره مند شده اند، سهم برخی اعضای این جنبش کمتر از 10 درصد بوده است.

او با اشاره به لزوم تقویت همکاری ها با کوواکس گفت، کشورهای عضو این جنبش باید همکاری ها در سطح جهانی را برای بازسازی اقتصادی پساکرونا افزایش دهند.

مرسودی گفت: اندونزی سال آینده ریاست گروه بیست را بر عهده خواهد داشت و از این فرصت برای پیش برد منافع کشورهای در حال توسعه استفاده خواهد کرد.

روز گذشته (سه شنبه) نیز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران طی سخنانی در نشست میان دوره ای مجازی وزیران امور خارجه جنبش عدم تعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست اندونزی از اعضای جنبش عدم تعهد برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

درخواست اندونزی از اعضای جنبش عدم تعهد برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین