مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 07:252021-07-14اجتماعي

مارهای زهرآگین یزد را بشناسیم/مارها مفیدترین موجودات روی زمین هستند


کارشناس حیات وحش با بیان این که مارها از جمله عجیب ترین و در عین حال مفیدترین موجودات روی کره زمین هستند گفت: این جانوران بیشتر در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کره زمین زندگی می کنند و اندازه آنها از چند سانتیمتر تا چندین متر در گونه مختلف متفاوت است و .

- مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این که از دیرباز مارها در تمامی کشورها و فرهنگ های مختلف مورد توجه انسان ها بوده اند و بشر، طی هزاران سال به اهیمت این موجودات در طبیعت پی برده است اظهار کرد: مار ها این موجودات شگفت انگیز جایگاه خاصی در فرهنگ ملل مختلف دارند بطوریکه داستان ها و افسانه های زیادی از این موجودات در همه کشورها و تمدن های کهن وجود دارد.

وی افزود: البته ترس از مار نیز در از گذشته با انسان بوده است و این ترس در انسان نهادینه شده است چون اگر این ترس نبود نسل بشری که در طبیعت و در کنار این مارها زندگی میکرد نابود شده بود.

این پژوهشگرحوزه محیط زیست با بیان این که در زمان گذشته پادزهری برای مارهای زهرآگین نبوده است و هر انسانی که مورد گزش مارهای زهرآگین قرار میگرفت محکوم به مرگ بود ادامه داد: این موضوع باعث شده بود انسان همیشه از این موجودات ترس داشته باشد این در حالی است که مارها به سه دسته زهری، نیمه زهری و غیر زهری تقسیم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مارهای زهرآگین یزد را بشناسیم/مارها مفیدترین موجودات روی زمین هستند

مارهای زهرآگین یزد را بشناسیم/مارها مفیدترین موجودات روی زمین هستند