مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 05:502021-07-14سياسي

گسترش عدالت لازمه تحقق امنیت در جامعه است


رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت در جامعه اسلامی به مثابه عدل و عدالت است گفت: اگر در همه جوانب جامعه عدل حاکم شود امنیت هم به همراهش می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی صبح امروز در نشست اساتید منتخب علم انسانی اسلامی با عنوان عدالت اجتماعی؛ از نظریه تا عمل که به همت مجمع عالی علوم انسانی اسلامی در دانشکده علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد، با طرح موضوع مناسبات عدالت و امنیت، به آیه 82 سوره انعام اشاره و اظهار کرد: قرآن کریم تاکید دارد ایمان به همراه پرهیز از ظلم، امنیت را محقق می کند.

وی با اذعان به اینکه امنیت و ایمان هم ریشه هستند تصریح کرد: صدرالمتالهین در یکی از کتابهای خود رابطه ای بین ایمان و امنیت و عدل و ظلم و امنیت برقرار است؛ به لحاظ نظر بحث عقل مطرح شده و به لحاظ عمل بحث عدل مطرح می شود.

اگر عقل حاکم شود عدل به دنبال دارد و اگر جهل و شهوت حاکم شود ظلم و جور را به همراه می آورد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به محرک های معرفتی بیان کرد: اگر محرک های معرفتی معتبر همچون وحی، عقل، تجربه و شعور انسان را به حرکت درآورد زمینه سیر انسان به سمت عدل فراهم می شود ما محرک ها ناقص باشد نمی تواند به مقصود برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش عدالت لازمه تحقق امنیت در جامعه است

گسترش عدالت لازمه تحقق امنیت در جامعه است