مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 04:052021-07-14اجتماعي

کشف حدود 30 گور در محوطه باستانی ولم بهشهر


سرپرست کاوش نجات بخشی گورستان ولم و استاد دانشگاه مازندران به جزییاتی از کشف اسکلت بانوی دوره اشکانیان و 45 هدیه دفن شده اشاره کرد و گفت: - با اشاره به کشف اسکلت بانوی دوره اشکانیان با 45 هدیه دفن شده در جوارش با اظهار اینکه کاوش از خردادماه تا 12 مردادماه ادامه دارد، افزود: این کاوش در محوطه گورستانی بزرگی انجام می شود که آثار بین دو تا سه هزار ساله را در خود جای دارد.

وی با بیان اینکه گورستان های این محوطه مربوط به عصر آهن و دوران اشکانی است، اظهار داشت: همچنین شواهد و یافته هایی نظیر ابزارهای سنگی و قطعات و موادی یافت شد که نشان می دهد منطق حداقل شش هزار سال قدمت دارد و با مناطق جنوبی از طریق دره های کوهستانی ارتباط برقرار می کرد.

وی با اشاره به فعالیت تیم 12 نفره در کاوش نجات بخشی گورستان ولم حاشیه سد گلورد یادآور شد: این هیئت متشکل از باستان شناسان و محققان و کارشناسان دانشگاهی هستند و با بررسی ژئوفیزیک و غیره در حال ادامه کاوش هستیم.

عباس نژاد از شناسایی 25 تا 30 گور در محوطه باستانی خبر داد و گفت: در این گورها یافته های باستان شناسی و اسکلت انسانی کشف و ضبط شده است.

این محقق و استان دانشگاه یادآور شد: هدایای دفن شده در جوار پیکرها نشان دهنده سنت ها و تشریفات و آیین هایی بود که از هزاره های قبل رواج داته است و می توان شغل، پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف حدود 30 گور در محوطه باستانی ولم بهشهر

کشف حدود 30 گور در محوطه باستانی ولم بهشهر