مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 تیر 1400 ساعت 03:552021-07-14اقتصادي

راهکارهای جلوگیری از سیل که خود وقوع سیل را رقم می زنند


نتایج تحقیق جدید پروژه سرمایه طبیعی استنفورد، آمریکا نشان می دهد، جوامعی که سعی در مقابله با افزایش سطح دریا دارند ناخواسته وقوع سیل برای همسایگان خود را رقم می زنند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید پروژه سرمایه طبیعی استنفورد، آمریکا نشان می دهد، جوامعی که سعی در مقابله با افزایش سطح دریا دارند ناخواسته وقوع سیل برای همسایگان خود را رقم می زنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفیز، نتایج این مطالعه نشان می دهد که چگونه دیوارهای دریایی ساخته شده در امتداد ساحل خلیج سانفرانسیسکو می تواند باعث افزایش طغیان آب و وارد آمدن صدها میلیون دلار خسارت در سراسر منطقه شود.

محققان تاکید کردند که روش های غیر سنتی، مانند سیلابی کردن مناطق خاص زمین به جای ساختن دیوارها، راه حل های هوشمندانه و پایدارتری برای منطقه خلیج و جوامع مشابه خلیج ساحلی هستند.

آن گوری، مدیر راهبردی، سرپرست پروژه سرمایه طبیعی استنفورد و محقق ارشد این تحقیق گفت: ساختن دیواره های دریایی بلندتر برای ایجاد مانع در برابر افزایش سطح اقیانوس عملی نیست.

هدف ما این است که نشان دهیم چگونه تهدید افزایش سطح دریا با کل سیستم اجتماعی - زیست محیطی منطقه خلیج به هم پیوند خورده است به همین دلیل لازم است جوامع رویکردهای خود برای سازگاری با افزایش سطح دریا را هماهنگ کنند تا بتوانیم راه حل هایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای جلوگیری از سیل که خود وقوع سیل را رقم می زنند

راهکارهای جلوگیری از سیل که خود وقوع سیل را رقم می زنند