مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 12:202021-07-13بين الملل

ناآرامی ها بهانه ای برای مداخلات خارجی دولت بایدن


رییس جمهوری آمریکا از اعتراضات در کوبا حمایت کرد و گفت: «در کنار مردم کوبا ایستاده ایم».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد جو بایدن رییس جمهور آمریکا از تظاهرات روز یکشنبه معترضان در کوبا حمایت کرد و طی بیانیه ای گفت: در کنار مردم کوبا ایستاده ایم و از خواسته آنها برای آزادی و رهایی از چنگال همه گیری و دهه ها سرکوب و رنج اقتصادی که از سوی حکومت خودکامه کوبا بر آنها تحمیل شده، حمایت می کنیم.

هزاران نفر از مردم کوبا یکشنبه در اعتراض به مشکلات اقتصادی و کندی واکسیناسیون علیه کووید 19 در هاوانا و دیگر شهرهای این کشور تظاهرات کردند.

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا در واکنش گفته است اگر آمریکا در پی کمک کردن به مردم این کشور است، باید تحریم های وضع شده در دولت دونالد ترامپ را لغو کند.

وزیر خارجه کوبا در توییتی در این زمینه نوشت: مشاور امنیت ملی کاخ سفید (جیک سولیوان) از منظر سیاسی یا اخلاقی حق صحبت کردن علیه کوبا را ندارد.

دولت وی، صدها میلیون ها دلار برای براندازی در کشور ما اختصاص داده و محاصره اقتصادی برای نسل کشی که عامل اصلی کمبودهای اقتصادی در کوباست را به اجرا می گذارد.

در حالی که این کشور با کمبود برق و غذا، بدترین بحران اقتصادی در 30 سال گذشته را پشت سر می گذارد، تجمعات ضد دولتی در چندین شهر آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناآرامی ها بهانه ای برای مداخلات خارجی دولت بایدن

ناآرامی ها بهانه ای برای مداخلات خارجی دولت بایدن