مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 05:552021-07-13سياسي

ماجرای کشف گور بانوی اشکانی چه بود؟


کاوش نجات بخشی محوطه وِلِم در محدوده سد گِلوَرد نکا در شهرستان بهشهر، به کشف مجموعه ای از بقایای 25 تدفین و هدایای فاخر تدفینی دوره اشکانی، از جمله بقایای تدفین و هدایای بانویی 25 تا 30 ساله منجر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، رحمت عباس نژاد سرستی، سرپرست کاوش نجات بخشی گورستان وِلِم بهشهر درباره جزییات این کاوش توضیح داد: در آبان ماه 1399 در جریان خاک برداری حین عملیات راهسازی و پل سازی در مجاورت روستای ولم و در محدوده سد گلورد، توسط پیمانکاران شرکت آب منطقه ای مازندران و سد گلورد نکا، این محوطه باستانی پدیدار شد.

بررسی های اولیه نشان داده است این محوطه به دوره آهن متأخر (800 تا 550 ق.

م) و دوره اشکانیان (250 ق.

م تا 225 م) مربوط است.

دانشیار گروه باستان شناسی دانشگاه مازندران افزود: پس از توقف کار این پروژه راه سازی، برنامه کاوش نجات بخشی محوطه از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ارائه شد و کاوش اضطراری این محوطه با مجوز ریاست پژوهشگاه آغاز شد و ادامه یافت.

عباس نژاد سرستی ادامه داد: کاوش نجات بخشی ولم با تشکیل هیأتی 12 نفره متشکل از باستان شناسان و انسان شناسانی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه های مازند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای کشف گور بانوی اشکانی چه بود؟

ماجرای کشف گور بانوی اشکانی چه بود؟