مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 تیر 1400 ساعت 03:002021-07-12سياسي

تحلیل ابعاد کیفری و جرم شناختی فرزندکشی در قوانین ایران


قتل بابک خرمدین، مردی در آستانه میانسالی به دست پدر و مادر سالخورده اش نشان داد پرونده های فرزندکشی تنها محدود به دختران نوجوان و کودکان نمی شود؛ - ایسنا/اصفهان قتل بابک خرمدین، مردی در آستانه میانسالی به دست پدر و مادر سالخورده اش نشان داد پرونده های فرزندکشی تنها محدود به دختران نوجوان و کودکان نمی شود؛ فرزندکشی حالا به پدیده شومی تبدیل شده که رسانه ای شدن همین چند پرونده اخیر، عمق فاجعه و ضعف ها و خلأهای قانونی آن را نمایان می کند.

فرزندکشی سابقه ای دیرینه در تاریخ بشریت دارد اما در زمانه ای که جامعه ایران دچار تضادهای شدید فرهنگی در حوزه بین نسلی شده و نهاد خانواده به عنوان اصلی ترین رکن جامعه در معرض مشکلات اقتصادی و فشارهای روانی و استرس زیادی قرار دارد، جای خالی قوانین حمایتی برای پیشگیری از خشونت های خانوادگی و فرزندکشی احساس می شود.

مهدی خاقانی اصفهانی، عضو هیئت علمی پژوهشی گروه حقوق پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی در بخش اول گفت وگو با ایسنا، به ابعاد کیفری و جرم شناختی فرزندکشی و بررسی لوایح و قوانین موجود پرداخته و پیشنهادهایی برای برطرف کردن ضعف های قانونی دارد که در ادامه می خوانید.

براساس قانون مجازات اسلامی، قاتل در چه شرایطی قصاص نمی شود؟ در ماده 301 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 اهم موانع قصاص مقر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل ابعاد کیفری و جرم شناختی فرزندکشی در قوانین ایران

تحلیل ابعاد کیفری و جرم شناختی فرزندکشی در قوانین ایران