مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1400 ساعت 12:552021-07-12بين الملل

کوبا: بایدن صدها میلیون ها دلار برای براندازی دولت کوبا هزینه می کند


وزیر خارجه کوبا با بیان اینکه دولت آمریکا برای براندازی دولت این کشور بودجه اختصاص داده گفت ایالات متحده عامل اصلی کمبودهای اقتصادی در این کشور آمریکای لاتین به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس دستگاه دیپلماسی کوبا دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از رویکرد مداخله جویانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا در توییتی در این زمینه نوشت: مشاور امنیت ملی کاخ سفید (جیک سولیوان) از منظر  سیاسی یا اخلاقی حق صحبت کردن علیه کوبا را ندارد.

دولت وی، صدها میلیون ها دلار برای براندازی در کشور ما اختصاص داده و محاصره اقتصادی برای نسل کشی که عامل اصلی کمبودهای اقتصادی در کوباست را به اجرا می گذارد.

روز یکشنبه اعتراض های گسترده ای در هشت شهر کوبا از جمله هاوانا پایتخت این کشورعلیه سیاست های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند.

در مقابل حامیان دولت نیز در پنج شهر کوبا تجمع کردند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به این اعتراض ها در اقدامی مداخله جویانه اعلام کرد که ایالات متحده از حق معترضان برای برگزاری تظاهرات حمایت می کنند.

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال 1959 کوبا به رهبری فیدل کاسترو و ارنستو چگوارا ، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوبا: بایدن صدها میلیون ها دلار برای براندازی دولت کوبا هزینه می کند

کوبا: بایدن صدها میلیون ها دلار برای براندازی دولت کوبا هزینه می کند